Kūrybiškumo iliustracija.

Kūrybiškumas padeda mokytis efektyviau

Šį rudenį sudalyvavau OXFORD UNIVERSITY PRESS mokymuose apie įvairių amžiaus grupių mokinių skatinimą kalbėti anglų kalba bei apie kūrybiškumo ugdymą. 4 lektoriai iš skirtingų pasaulio šalių dalijosi savo patirtimi, o mes, mokytojai, galėjome dalyvauti nuotoliniuose mokymuose. Pagrindinės įžvalgos, kurios privertė susimąstyti ir kuriomis noriu pasidalinti su jumis:

1. ,,Aš labai mėgstu KLAIDAS!” Klysdamas mokausi surasti teisingus atsakymus. Mokytojai raginami SPECIALIAI pasakyti neteisingą atsakymą ir stebėti, kaip greitai mokiniai tai pastebės. Tokiu būdu vyksta mokymasis ir mokiniai jaučia pasitikėjimą, galėdami pritaikyti savo žinias ir pataisyti mokytoją ar savo draugą.

2. ,,Sėkmė kiekvienam!” Mokytojai skatinami pritaikyti užduotis įvairių gabumų mokiniams ir reikalauti ne vieno atsakymo, o nuo 3 iki 5 atsakymų, jog tas silpnesnis mokinys, atsakęs į mažiau klausimų, irgi patirtų sėkmę.

3. ,,Kalba tie, kurie jaučiasi saugūs!” Mokytojai raginami kurti saugią, ramią kalbėjimo aplinką, kur neakcentuojamos klaidos, o daug kartų kartojamos teisingos frazės. Kalbėjimas lyginamas su motinos ir kūdikio bendravimu, kai daug šypsomasi, kartojami žodžiai ramiu tonu. Reikėtų stengtis išlaikyti ramią atmosferą ir skatinti mokinius kalbėti, kartoti, motyvuoti, naudoti geriau siauresnį žodyną, bet kalbėti sakiniais.

4. ,,Kūrybiškumas padeda išmokti gramatikos taisykles”. Mokytojai skatinami pateikti mokiniams užduotis, kuriose jie galėtų vartoti tam tikros gramatikos temos taisykles ir kartu užsiimtų kūryba. Pavyzdžiui, istorijos kūrimas su sąlygos sakiniais, skaitmeninio plakato kūrimas su laikų taisyklėmis, įrašų filmavimas, kuriuose mokiniai bendrautų anglų kalba, skaitmeninių klausimynų, pateikčių kūrimas, garso įrašų kūrimas ir kita. Po to vyksta darbų pristatymas ir vėl vyksta tos pačios medžiagos kartojimas, bet pamoka tampa įdomi ir spalvinga.

Idėjų daug, kurios tikrai motyvuoja mokytoją kitu kampu pažvelgti į tradicinį mokymą.
Lieka tik motyvuoti mokinius atlikti netradicines užduotis. Ir manau, jog šiai mokinių kartai ypač pasisekė, nes mokydamiesi jie gali ne tik įgyti žinių, bet ir atskleisti save kaip asmenybę.

Manau šiuos patarimus gali pritaikyti ne tik mokytojai, bet ir tėvai, padedantys mokytis savo vaikams. Taip pat patys mokiniai, mokydamiesi anglų kalbą savarankiškai, gali kūrybiškai pažvelgti į visą mokymosi procesą ir tuo mėgautis.

Tad iki susitikimų pamokose, kur drąsiai klysime ir taisysime klaidas, jaukiai kalbėsime, kursime naujas savo istorijas bei išlaisvinsime savo kūrybiškumą!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Pirkinių krepšelis